Własna strona internetowa – dlaczego warto ją mieć?

W obecnych czasach internet jest tak naprawdę wszechobecny w naszym życiu. Nie ma chyba gałęzi gospodarki, która nie mogłaby istnieć w internecie. Czy to robimy zakupy, czy to prowadzimy zdalne zajęcia, czy to świadczymy usługi fotograficzne – każda z tych usług może, choć nie musi, mieć swoje miejsce w onlinie. Obecnie coraz częściej naszymi klientami jest pokolenie, które nie pamięta czasów bez internetu. Zatem warto wyjść im naprzeciw i trafić do nich właśnie poprzez sieć.

Możesz tego dokonać zarówno poprzez swoją obecność w różnego rodzaju social mediach, jak i poprzez posiadanie własnej strony internetowej. Wiele osób uważa, iż obecność w social mediach jest najważniejsza i wystarczająca do tego, aby pozyskać swoich klientów. Ich zdaniem posiadanie własnej strony internetowej, jest to zbędny wydatek. Na pewno mają rację w tym, iż obecność w mediach społecznościowych jest bardzo ważnym kanałem, przez który docieramy do swojego klienta. Jednak równie ważnym elementem, jest własna strona internetowa. Zobacz dlaczego!

NIEZALEŻNOŚĆ

Własna strona internetowa jak sama nazwa wskazuje, jest NASZA. To jest nasze aktywo, od nikogo niezależne. No chyba, że od nas samych. To my nią dysponujemy, my decydujemy o tym co i kiedy się na niej pojawi, jak będzie ona wyglądać. Od naszych działań zależy również jej pozycjonowanie i to do ilu odbiorców trafi.

Własna strona internetowa nie jest uzależniona od mediów społecznościowych, ich algorytmów, które ciągle się zmieniają i w najmniej spodziewanym momencie tną zasięgi. Zdarzają się również przypadki blokady konta na FB czy IG z powodu… no właśnie, z jakiego powodu? Wystarczy jakieś zgłoszenie niezadowolonego klienta, czy fałszywe zgłoszenie konkurencji mówiące np. o tym, że publikujesz czyjeś treści, a konto zostaje zablokowane i poddawane weryfikacji. W tym czasie nic nie możemy zrobić na takim koncie. Taka blokada może potrwać od kilku godzin do nawet miesiąca. I co wtedy? W jaki sposób trafisz do swojej społeczności? 

Zdarzają się również pewne awarie, jak np. ta, która miała miejsce w październiku 2021r. Trwała ona ponad 6 godzin. W tym czasie Facebook oraz powiązane z nim aplikacje takie jak Instagram, czy Whatsapp w ogóle nie działały. 

Jeżeli nie chcesz przegapić innych wartościowych treści dla Twojego biznesu oraz mieć dostęp do wszystkich pojawiających się na mojej stronie bezpłatnych materiałów, zapraszam Cię do zapisu na mój Newsletter

KLIENCI SZUKAJĄ FIRM ONLINE

Czy wiesz, że 70-80% konsumentów, zanim dokona zakupu w jakiejś firmie, czy też skorzysta z jej usług, sprawdza informacje i opinie o niej w internecie?! I to nie w mediach społecznościowych (chociaż czasami również tam), ale głównie w najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarce, jaką jest Google. Zobacz, załóżmy, że jesteś z rodziną na wakacjach nad morzem i szukacie dobrej restauracji z domowymi obiadami. To gdzie najpierw będziecie jej szukać? No oczywiście, że w Google! Tak samo jest z innymi usługami, czy działalnościami.

ROLA EKSPERTA I POGŁĘBIENIE RELACJI Z KLIENTAMI

Dzięki własnej stronie internetowej z łatwością zbudujesz wizerunek eksperta. Możesz tego dokonać chociażby pisząc ciekawe, wartościowe artykuły na swoim blogu na temat działalności, którą się zajmujesz. Również dzięki własnej stronie internetowej budujesz wizerunek i świadomość własnej marki.

Czy wiesz, że ponad 46% kupujących produkty/usługi online twierdzi, że wygląd strony internetowej jest najważniejszym kryterium oceny wiarygodności firmy?

Oprócz tego możesz zamieścić na niej nieco więcej informacji niż w mediach społecznościowych. Możesz napisać o sobie, o swojej misji, wartościach, którymi się kierujesz w swojej działalności, a także o swoich produktach. Dzięki temu pogłębiasz relacje ze swoimi klientami.

MOŻLIWOŚĆ BUDOWANIA WŁASNEJ BAZY MAILINGOWEJ

Mając swoją stronę internetową, możesz zbierać adresy e-mail do własnej bazy mailingowej (newslettera). Dzięki temu zyskujesz własną społeczność i swoich potencjalnych klientów. Łatwo możesz z nimi utrzymać kontakt. Informować ich o nowościach w swoim sklepie, o nowych ciekawych artykułach, czy chociażby napisać im świąteczne życzenia. Jest to kolejny sposób na to, aby pogłębić swoje relacje z klientami. Dzięki takim zabiegom zdobywamy ich zaufanie, co potem przekłada się na ich decyzje o wyborze naszych produktów czy usług.

TO DOSKONAŁE NARZĘDZIE DO SPRZEDAŻY

Możesz na swojej DOMENIE stworzyć własny sklep internetowy i dzięki temu zyskać nowy kanał sprzedaży. Dodawać w nim swoje produkty/usługi. Dowolnie je opisywać, tworzyć kupony rabatowe, promocje itp.

DOSTĘP DO STATYSTYK I NARZĘDZI ANALITYCZNYCH

Odpowiednio skonfigurowana strona internetowa pozwoli Ci na zbieranie informacji na temat tego, kto wchodzi na Twoją stronę, jakimi treściami/produktami się interesuje, kim są odwiedzające Cię osoby (płeć, skąd pochodzą itp.). Oczywiście wszystkie te dane zbierane są przez specjalne narzędzia/aplikacje analityczne. Ale są one niezmiernie ważne w biznesie.

Jak zatem widzisz, posiadanie własnej strony internetowej niesie za sobą wiele zalet. Więc jeżeli masz własną firmę, to musisz posiadać również własną stronę internetową. Nawet jeżeli nie sprzedajesz niczego online a działasz stacjonarnie, to dzięki niej będzie w internecie Twój ślad. Twoja strona internetowa będzie wtedy Twoją wizytówką. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, czum jest niezbędny do założenia własnej strony HOSTING i DOMENA oraz czym się kierować przy ich wyborze, zapraszam Cię do przeczytania TEGO artykułu.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top