FANPAGE w dosłownym tłumaczeniu można by określić mianem strony dla Twoich fanów. Jednak to nic innego jak profil danej firmy , marki, czy też osoby publicznej. Taka strona firmowa, którą zakładamy i prowadzimy na Facebooku.
Jest to miejsce, które pozwoli Ci zgromadzić społeczność Twoich fanów/klientów, a także pozwoli na budowanie i utrzymywanie z nimi relacji.
Założenie fanpage’a jest naprawdę proste i potrwa dosłownie 10 minut, jeżeli wcześniej przygotujesz sobie wszystkie niezbędne materiały.
Co jest Ci potrzebne, zanim zabierzesz się za zakładanie Fanpage’a?
- Przede wszystkim musisz mieć swoje prywatne konto na FB. Założenia strony firmowej dokonujesz z poziomu konta prywatnego, dlatego też, aby założyć stronę biznesową (firmową) musisz najpierw założyć profil prywatny.
- Zdjęcie profilowe (powinno być o wymiarach 176×176 pikseli). Na zdjęciu profilowym możesz umieścić albo twarz swojej osoby, albo logo. Chociaż bardziej polecałabym Ci umieścić swoją twarz. Ludzie lubią ludzi 🙂 Twoi potencjalni klienci bardziej skojarzą Cię z twarzą niż z logo. Pamiętaj, iż jest ono przycinane do kształtu koła, więc dopasuj je odpowiednio. Polecam Ci użyć do tego CANVY. Znajdziesz w niej również wiele szablonów zdjęć profilowych, na których możesz się wzorować.
- Grafika bądź zdjęcie na tło tzw. okładka czy też banner (wymiary min. 400×150 pikseli, proporcje 16:9). Lewa strona zdjęcia w tle zostanie częściowo zasłonięta Twoim zdjęciem profilowym więc najważniejsze informacje (jeżeli takowe chcesz zamieścić) warto skupić na prawej stronie. Tu również polecam Ci skorzystać z CANVY.
- Informacje o Twojej firmie/marce (nazwa pod jaką będziesz widniał/a na FB, krótki opis tego, czym się zajmujesz, dane kontaktowe). Ustalając swoją nazwę, sprawdź najpierw czy nikt już jej nie używa, lub też bardzo podobnej. Chyba nie chcesz, aby Twoi klienci/obserwatorzy przez pomyłkę trafiali do Twojej konkurencji. Stworzenie opisu natomiast jest nie lada wyzwaniem, bo musisz się zmieścić dokładnie w 255 znakach (ze spacjami). Pamiętaj, osoba, która go przeczyta, musi wiedzieć czym się zajmujesz, co masz w swojej ofercie, co może od Ciebie uzyskać.
No dobra, wszystkie materiały masz już gotowe? Zatem do dzieła!
Gdy zalogujesz się na komputerze na swój profil prywatny na FB, to pojawi Ci się ekran, na którym po lewej stronie będziesz miała takie menu. Na tym menu wybierz pozycję “wyświetl wszystko”.
Po naciśnięciu, rozwinie ci się menu i pojawi się zakładka “Utwórz”, na której wybierasz pozycję “Strona”.
Teraz możesz zacząć dodawać wszystkie przygotowane wcześniej informacje.
W pierwszej kolejności zostaniesz poproszony/a o podanie swojej nazwy.
Następnie będziesz musiał/a wpisać kategorię działalności, którą się zajmujesz. Gdy zaczniesz wpisywać, pojawią się pewne sugestie. Czasem trzeba trochę się pomęczyć, aby znaleźć najwłaściwszą kategorię. Ja jako wirtualna asystentka wpisałam “Asystent osobisty”. W katalogu kategorii FB nie ma ani wirtualnej asystentki, anu też asystentki ogólnie, wybrałam więc asystenta osobistego.
W dalszej kolejności przyszedł czas na Twój opis, który tak pieczołowicie sobie przygotowałeś/aś 🙂
Gdy już go dodasz, wciskasz “Utwórz stronę”.
Twój fanpage jest już tak naprawdę utworzony. Teraz będziesz mógł/mogła uzupełnić pozostałe informacje o Twojej firmie, takie jak dane kontaktowe, telefon, adres strony internetowej, zdjęcie profilowe czy tło.
Prawda, że nie było to takie trudne?!
Na pierwszy rzut oka fanpage, czy też strona Twojej firmy niewiele różni się od profilu osobistego. Jednak po krótkiej analizie zobaczysz, że daje nam ona większe możliwości niż profil prywatny.