Każdy, kto prowadzi własny biznes, próbuje wszelkimi możliwymi sposobami trafić do jak największej ilości swoich klientów. Najczęściej wykorzystuje się do tego media społecznościowe oraz najpopularniejszą w Polsce wyszukiwarkę internetową, jaką jest Google. W mediach społecznościowych musisz ciągle prezentować siebie, swoje życie, być w ciągłej relacji z użytkownikami, co dla niektórych osób, szczególnie introwertycznych nie jest zbyt komfortowe. Na Google zaś bardzo trudno znaleźć się w najwyższych rankingach wyszukiwania — nie oszukujmy się, jeżeli czegoś szukamy, to zazwyczaj pozostajemy na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. A co jeżeli powiem Wam, że jest narzędzie, które łączy w sobie funkcje zarówno social mediów, jak i wyszukiwarki internetowej, i które przyciągnie ruch na waszą stronę? Tak, tym narzędziem jest PINTEREST.
Czym jest Pinterest?
Jest to bezpłatne narzędzie, które na polski rynek weszło w 2013 r. Jak już wspomniałam, Pinterest jest połączeniem social mediów oraz wyszukiwarki internetowej. Można powiedzieć, że to taka hybryda. Z mediów społecznościowych Pinterest przejął możliwość lajkowania i komentowania Twoich pinów (tak się nazywają Twoje “posty” na Pintereście), natomiast pełni on funkcję wyszukiwarki, której wyniki pojawiają się w formie obrazkowej — wyświetlają się grafiki i zdjęcia z niewielkim opisem. Ludzie używają Pinteresta do znajdowania pomysłów i zapisywania ich. Te pomysły mogą być również produktami do kupienia, rzeczami do zrobienia lub po prostu inspiracją.
Jakie korzyści może przynieść Twojemu biznesowi?
Konto na Pintereście i dodawanie własnych pinów może znacząco zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej, a tym samym sprzedaż Twoich produktów. Jak? Już wyjaśniam.
Każdy dodawany pin, oprócz grafiki i opisu może posiadać link źródła w sieci, z którego pochodzi. Osoba, której spodoba się Twój pin i będzie chciała dowiedzieć się więcej, ma możliwość wejść bezpośrednio na Twoją stronę, czy do Twojego sklepu, co np. na Instagramie nie jest możliwe. Co więcej, piksele Facebooka z Twojej strony odnotują ten ruch, zostanie to zapisane i takiej osobie będą się na FB wyświetlać Twoje reklamy.
O czym warto jeszcze powiedzieć sobie na temat Pinteresta? Ciekawostką jest to, iż okres żywotności zamieszczonego pina, to 3 i ½ miesiąca! – najdłużej ze wszystkich mediów społecznościowych.
Jakie są rodzaje kont na Pintereście?
Na Pintereście, podobnie jak na Instagramie, czy na Facebooku istnieją dwa rodzaje kont — osobiste i biznesowe.
Konto osobiste na Pintereście jest tym, co masz, gdy rejestrujesz się na Pinterest. Następnie masz możliwość przekonwertowania go na konto firmowe. Konto osobiste będzie dla Ciebie wystarczającym, jeżeli masz zamiar jedynie przeglądać, czerpać inspiracje z Pinteresta. Oczywiście będziesz mógł/mogła dodawać swoje piny, ale nie będziesz mieć dostępu do statystyk.
Konto biznesowe (firmowe) różni się od konta osobistego tym, że masz na nim dostęp do statystyk dotyczących tego, co przypinasz. Dzięki temu możesz śledzić jak radzi sobie Twoje konto.
Czym jest pin i tablica?
Twoje grafiki/zdjęcia wraz z opisami zamieszczane na Pintereście to tzw. Pin-y, możesz też spotkać się z nazwą pinezka/szpilka. Przypinane one są (zamieszczane) na tzw. tablicach, które są odpowiednikiem folderów i tak np. pin dotyczący ręcznie robionej torebki, możemy przypiąć do tablicy MODA, w której możemy dodatkowo tworzyć sekcje pomagające nam uporządkować przypinane piny. W przypadku tej torebki będzie to np. sekcja TOREBKI.
Co powinien zawierać pin?
Pinezka na Pintereście to coś znacznie więcej niż tylko obrazek i link, który przekieruje zainteresowanego na naszą stronę. Oto elementy, z których składa się Pin:
- Obrazek – powinien być czymś, na co ludzie będą patrzeć z przyjemnością i będzie zachęcał do kliknięcia!
- Tytuł – powinien być opisowy i interesujący
- Opis naszej pinezki – jest prawie jak meta opis wpisu na blogu, ale ma o wiele więcej miejsca, do 500 znaków! Oznacza to, że możesz po prostu pisać językiem naturalnym, nie musisz robić nic dziwnego, aby dopasować to, co chcesz w polu opisu. Możesz również użyć hashtagów w opisie swojego pinu. Pamiętaj jednak, że pierwsze 50 znaków pojawia się na wstępie, bez rozwijania dalszej części, więc liczy się początek!
- Link do naszych treści
- Tablica, do której zamierzamy go przypiąć.
Pinterest na naszym rynku staje się coraz bardziej popularny, tak więc szkoda nie wykorzystać jego potencjału. Według danych z 2020 r. w Polsce z tego narzędzia korzystało 3,7 mln osób, a ta liczba stale rośnie. Tak więc nie czekaj i zarejestruj się już dziś, wystarczy wejść na stronę https://pl.pinterest.com/ i się zarejestrować.
Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej o tym narzędziu oraz poznać tajniki prowadzenia konta biznesowego, zapraszam Cię do subskrybowania mojego newslettera, aby być na bieżąco z pojawiającymi się artykułami.