W świecie biznesu online i nie tylko, komunikacja z klientem jest niezwykle ważna. Ważne jest, aby utrzymywać z nim stały kontakt, zdobywać jego zaufanie. Z pomocą przychodzą nam Social Media – Instagram, Facebook, You Tube, Tik Tok itd. Możemy zamieszczać w nich zdjęcia, grafiki, teksty, ale szczególną popularnością cieszą się ostatnio krótkie filmiki.
To one zdominowały tak naprawdę niemalże wszystkie kanały społecznościowe. Krótkie filmiki są łatwe do obejrzenia i przyswojenia przez odbiorców, a także łatwe do stworzenia. Są idealnym narzędziem do promocji Twojej marki lub produktów, które oferujesz. Dzięki nim możesz pokazać swoim klientom jak działa Twój produkt lub usługa w praktyce. Krótkie filmy są również świetnym sposobem na budowanie relacji z Twoją społecznością.
Różne media społecznościowe dają nam różne możliwości jeśli chodzi o krótkie filmiki. Zobaczmy zatem czym się różnią poszczególne formaty w zależności od rodzaju platformy społecznościowej.
ROLKI lub z ang. REELS na Instagramie i Facebooku
Rolki to krótkie filmiki, które można udostępniać na Instagramie i Facebooku. Wyświetlane są w formacie 1080×1920 px czyli w formacie pionowym. Mogą trwać do 90 sekund. Dzięki rolkom, możesz szybko przekazać informacje o promocjach w Twojej firmie, o nowych produktach, czy kulisach Twojej działalności. Rolki mogą mieć również charakter edukacyjny, czy rozrywkowy. Co w nich zamieścisz, zależy tylko i wyłącznie od Twojej wyobraźni i strategii Twojej firmy.
RELACJE z ang. STORIES na Instagramie i Facebooku
Na Instagramie czy Facebooku obok rolek można jeszcze zamieszczać tzw. STORIES. Stories czyli relacje to krótkie filmiki – do 15 sekund. Tak jak rolki wyświetlane są one pionowo – w formacie 1080×1920 px. Lecz to co je charakteryzuje to to, że wyświetlane są one jedynie przez 24 godziny. Relacje pozwalają na codzienną interakcję z odbiorcami, umożliwiają pokazanie Twojej społeczności autentycznego “za kulisami” życia.
SHORTS na YouTube
Choć kanał You Tube od zawsze był kanałem, który dostarczał treści w postaci filmów, to jednak dopiero od niedawna pojawiły się na nim tzw. SHORTS’y. Są one odpowiedzią na popularność TikToka. W przeciwieństwie do dłuższych filmików zamieszczanych na YT, shortsy podobnie jak na IG czy FB wyświetlane są w formacie 1080×1920 px (dłuższe filmiki mają format 1920x1080px). Ich maksymalna długość wynosi 60 sekund. Jeżeli będą dłuższe, to również je opublikujemy na naszym kanale, ale wówczas to już nie będzie filmik – SHORTS, a normalny film opublikowany na naszym kanale. Dzięki shorts’om możesz dotrzeć do szerokiej publiczności na platformie YouTube, zwiększyć widoczność swojej marki oraz promować treści w sposób przystępny i atrakcyjny.
Filmiki na TikToku tzw. TIK-TOKI
TikTok stał się prawdziwym fenomenem, a krótkie filmiki na tej platformie zdobyły ogromną popularność. TikToki – bo tak popularnie nazywa się filmiki tam publikowane, mogą trwać obecnie nawet do 10 minut! Umożliwiają tworzenie kreatywnych, humorystycznych i angażujących treści, z którymi możesz dotrzeć do raczej młodszej grupy odbiorców, choć zmienia się to już coraz bardziej. Tak samo jak na wszystkich innych kanałach społecznościowych tak i tutaj format filmików, jakie możemy publikować to 1080-1920px.
Obecnie krótkie filmiki zdominowały social media. Te krótkie nagrania wideo o przystępnym i zwięzłym charakterze, mają ogromną moc przekazu. Dzięki nim możesz dotrzeć do swojej społeczności w sposób bardziej osobisty i autentyczny niż tradycyjne formy reklamy.