Jak stworzyć skuteczny lead magnet?

Każdy kto zdecydował się na prowadzenie NEWSLETTERA wie, że zdobycie własnej społeczności, własnej listy mailowej nie jest proste. Narzędziem, które nam w tym pomoże jest LEAD MAGNET. Tego czym on jest i jak stworzyć lead magnet, który przyciągnie Twoją społeczność, dowiesz się w tego artykułu.

Stworzenie skutecznego lead magnetu  nie musi być trudne, ale wymaga trochę strategicznego myślenia i planowania. Jeśli jesteś osobą, która dopiero stawia swoje kroki w świecie biznesu online, zastanawiasz się zapewne, czy jest ten LEAD MAGNET?

LEAD MAGNET, w skrócie LM, w dosłownym tłumaczeniu oznacza “magnes ołowiowy” co kompletnie nic nam nie mówi 🙂 lub “magnes na leady”. To drugie określenie już nieco bardziej oddaje to czym jest LM. Lead magnet jest to bezpłatna oferta dla Twoich odbiorców, która na początku ma za zadanie przekonać ich do pozostawienia swoich adresów e-mail i zapisania się na Twoją listę mailową, czyli na Twój Newsletter (są to tzw. leady). Pozwoli Ci to na utrzymywanie ze swoją społecznością relacji i edukowanie jej, aby móc ostatecznie przedstawić im swoją ofertę. Więcej na temat tego czym jest NEWSLETTER, możesz przeczytać TUTAJ. Takim LM może być np. workbook, e-book, listy kontrolne, dostęp do jakiegoś nagrania, mini kurs itd. Możliwości jest naprawdę wiele.

Teraz, gdy już wiesz, czym jest Lead Magnet i dlaczego go potrzebujesz, przejdźmy do tego jak stworzyć taki LM, któremu Twoi odbiorcy nie będą mogli się oprzeć!

4 elementy skutecznego LEAD MAGNETU

1 – Dobrze zaprojektowany

Pierwszym krokiem do stworzenia LM, któremu nie będzie można się oprzeć, jest to, aby był on wyjątkowo dobrze zaprojektowany. Musi wyglądać profesjonalnie. Musi pokazywać, że poważnie traktujesz swój biznes i jesteś ekspertem. Jeśli będzie on wyglądał “tanio” np. będzie to zwykły dokument stworzony w WORDzie, nie przekonasz nim swoich odbiorców, do zakupu w przyszłości Twoich produktów. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze! 

Bez względu na to, co będzie Twoim LM, czy to będzie checklista (lista kontrolna), workbook (zeszyt ćwiczeń), e-book, czy jakikolwiek inny rodzaj, to pamiętaj, aby był prosty do zrozumienia i łatwy do wykorzystania. Narzędziem, które pomoże Ci w stworzeniu estetycznych i profesjonalnie wyglądających LM jest CANVA. Więcej na jej temat możesz przeczytać TUTAJ.

2 – Rozwiązuje jakiś problem Twoich 

Twoi idealni odbiorcy nie będą w stanie oprzeć Twojemu LM, jeśli będzie on bezpośrednio odnosił się do problemu, który ich trapi.

Zanim zaczniesz go tworzyć, zadaj sobie następujące pytania:

  • W jaki sposób moje produkty, usługi lub treści służą moim docelowym odbiorcom?
  • Jak mogę im ułatwić zrozumienie czegoś?
  • Z jakimi problemami się borykają, które wiążą się z Twoimi produktami, Twoją wiedzą?

A co jeżeli nie wiesz, co trapi Twoją grupę docelową, jaki problem możesz rozwiązać?

Wówczas możesz wykonać jedną z poniższych rzeczy:

  • Utwórz ankietę i poprosić o jej wypełnienie swoich obecnych odbiorców (osoby obserwujące Twój profil na FB, osoby zapisane do Twojego newslettera)
  • Przeprowadź badania w grupach na Facebooku (zadaj pytanie, utwórz ankietę)

PAMIĘTAJ!

Twój LM musi rozwiązać podstawowy problem Twoich odbiorców, ale również musi odnosić się do tego, co oferujesz. Np. jeżeli Twoim produktem jest np. kurs tworzenie rolek na IG, to Twoim LM może być mini e-book – 5 sposobów na zwiększenie zasięgów organicznych na IG, gdzie jednym z tych sposobów będzie właśnie publikowanie rolek.

3 – Przynosi efekt/korzyść

Stwórz taki LM, który zapewni Twoim subskrybentom łatwą korzyść. Nie chodzi tu oczywiście o korzyść materialną. Chodzi o to, aby wprowadzając w życie Twoje rady, wskazówki itp. widzieli tego efekt.

Pomoże Ci to w długoterminowej sprzedaży Twoich produktów lub usług. Wówczas Twoi odbiorcy będą wiedzieli, że to co im dajesz, ma dużą wartość, jest skuteczne. A to pozwoli im w przyszłości podjąć decyzję o zakupie akurat Twoich produktów.

4 – Jest konkretny

Twój LM nie powinien być zbyt obszerny. Nie oferuj wszystkiego pod słońcem. Zbyt duża ilość informacji, wiedzy czy zadań do wdrożenia spowoduje, iż Twój odbiorca zostanie przytłoczony nadmiarem informacji. Ostatecznie nie podejmie żadnych działań (a tego nie chcemy!). Twój LM powinien być bardzo ukierunkowany i konkretny.

Chociaż możesz oferować różnorodne usługi i produkty, to nie możesz stworzyć jednego LM, który będzie nawiązywał do nich wszystkich. Lepiej pod każdy produkt stworzyć osobny LM. 

Najpopularniejsze formy Lead Magnetów

Jeżeli nie wiesz co mogłoby być Twoim LM, poniżej znajdziesz kilka przykładów najbardziej popularnych “magnesów na leady”, które możesz zaoferować swoim odbiorcom:

WORKBOOK – Karta pracy/zeszyt ćwiczeń

CHECKLIST – lista kontrolna

E-BOOK 

AUDIOBOOK

LISTA ZASOBÓW/ZESTAW NARZĘDZI 

KURS E-MAILOWY

SZABLONY w CANVIE

NAGRANIA WIDEO/WEBINARY

SZABLONY DOKUMENTÓW DO DRUKU np. druk zamówienia na wykonanie kartki okolicznościowej, który będzie zawierał miejsce na dane klienta, rodzaj zamówionego produktu, płatność, dane niezbędne do realizacji zamówienia itp.

Mam nadzieję, że te informacje pozwolą Ci zrozumieć czym jest LEAD MAGNET i jak go stworzyć, aby Twoi odbiorcy nie mogli się mu oprzeć. A dzięki temu Twoja lista mailingowa będzie się rozrastała. 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top