Czym jest newsletter i dlaczego warto go prowadzić?

Cały czas nakłaniam Was i przekonuję do tego, iż budowanie własnej społeczności wokół naszej marki jest bardzo ważne. I nie chodzi mi tu o społeczność na popularnych mediach społecznościowych typu FB, IG, TT, lecz społeczność na naszej stronie www. Narzędziem, które pomaga nam budować tę społeczność oraz utrzymywać z nią relacje jest właśnie Newsletter. Zobacz zatem, czym dokładnie jest Newsletter.

Płatny FB i IG?

Słyszeliście ostatnie nowinki odnośnie Facebooka i Instagrama? Obecnie w Australii i w Nowej Zelandii trwa pilotażowy test płatnej weryfikacji kont na FB i IG. Obecnie weryfikacja z pozycji komputera kosztuje niecałe 12 dolarów, a gdy chcesz jej dokonać z aplikacji na telefonie zapłacisz 15 dolarów. W przeliczeniu na nasze PLN wyniesie to ok. 67 zł miesięcznie. 

Osoby czy też firmy, które dokonają płatnej weryfikacji będą miały:

  • – lepszą widoczność na FB i IG
  • – priorytetową obsługę twojego profilu (bo zapłaciłeś)
  • – ekskluzywne naklejki na Stories, Reels
  • – gwiazdki lub cyfrową walutę do rozdawania jako napiwki dla twórców na platformach
  • – zwiększone bezpieczeństwo i autentyczność usług.

Nie zapłacisz – trudniej będzie Ci dotrzeć do nowych klientów. Już teraz strasznie są obcinane zasięgi organiczne, aby płacić za promowanie swoich treści. Tak więc mamy kolejny powód do tego, aby uniezależnić obecność swojej firmy w internecie od mediów społecznościowych. Aż strach pomyśleć co jeszcze wymyślą.

Rozwiązaniem jest posiadanie własnej strony internetowej. O zaletach jej posiadania możesz przeczytać TUTAJ.

Jak budować swoją społeczność poza platformami społecznościowymi typu FB, IG?

Jedną z metod budowania społeczności wokół naszej firmy jest posiadanie listy mailingowej oraz wysyłanie newslettera. 

Lista mailingowa to nic innego jak lista adresów e-mail, które udostępnia Ci Twoja społeczność – dobrowolnie!. Czyli te osoby, które Cię obserwują, są zainteresowane Twoimi produktami/usługami, a także informacjami, które publikujesz. Ale jak utrzymać z tą społecznością relacje, aby szybko o Tobie nie zapomnieli? Do tego właśnie posłuży nam Newsletter.

Zatem czym jest Newsletter?

Według prostej definicji zamieszczonej w Wikipedii, Newsletter jest to biuletyn lub czasopismo rozsyłane do prenumeratorów za pomocą poczty elektronicznej. 

Definicja definicją, ale w praktyce polega to na regularnym wysyłaniu wiadomości e-mail do naszej grupy odbiorców. Celem newslettera jest nawiązywanie z nimi stałej relacji, tak jak czynimy to na social mediach. Oczywiście treści jakie wysyłamy, musimy dostosować do naszej branży, do tego czym się zajmujemy. W tych wiadomościach przekazujemy naszą wiedzę, porady, informacje o nowościach w naszej firmie, o aktualnych promocjach, zmianach itd. Czyli wszystko to, co chcielibyśmy powiedzieć naszemu potencjalnemu klientowi.

Oczywiście nie wysyłamy tych maili “z palca” jak to się mówi. Niektóre listy mailingowe zawierają po kilka tysięcy adresów mailowych. Wysłanie maila do każdego z osobna potrwałoby wieki. Dlatego też powstały specjalnie dedykowane do tego programy. W Polsce najbardziej polarnymi systemami do wysyłki Newsletterów są Mailerlite, GetResponse oraz Mailchimp. Każdy z tych systemów ma różne pakiety. Ich cena uzależniona jest zazwyczaj od ilości adresów mailowych w naszej bazie. I tak np. w przypadku Mailerlite – z którego osobiście korzystam:) do 1000 kontaktów, system ten jest bezpłatny. Po przekroczeniu tej ilości będziemy musieli już uiścić opłatę miesięczną. Czym większa ilość kontaktów, tym większa opłata.

Jak widzisz posiadanie listy mailowej oraz newslettera ma same zalety i na początku nie wiąże się z żadnymi kosztami. Zatem nie zwlekaj i zacznij budować swoją listę już dziś i utrzymuj z nią stały kontakt poprzez Newslettera.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top