Canva – co to za narzędzie?

Obecnie na rynku jest wiele darmowych programów graficznych, które są bardzo wszechstronne i pomogą nam w tworzeniu różnego rodzaju grafik niezbędnych w prowadzeniu naszej działalności. Jednak na tą chwilę, chyba najbardziej popularnym tego typu programem jest Canva.

Canva – jest to narzędzie internetowe, umożliwiające tworzenie projektów graficznych, które powstało w 2012 r. Zawiera w sobie obszerną bibliotekę elementów, zdjęć, filmów, szablonów, przy pomocy których w łatwy i intuicyjny sposób stworzysz swoje grafiki.

Zalety i wady Canvy

Do najważniejszych zalet tego narzędzia z pewnością zaliczyć można to, że:

  • do pewnego stopnia jest darmowa;
  • ma obszerną bibliotekę szablonów, grafik, zdjęć itp. (wersja darmowa zawiera w sobie około 8 000 szablonów do wykorzystania);
  • ma wszechstronne zastosowanie, za jej pomocą stworzysz logo do swojej firmy, grafiki do postów na Social Media, grafiki na stronę internetową, broszury, ulotki, wizytówki, a nawet zaprojektujesz swoją stronę www, CV czy koszulkę z nadrukiem. Jej możliwości są naprawdę ogromne;
  • jest prosta w obsłudze, spokojnie poradzi sobie z nią osoba, która nie miała wcześniejszego doświadczenia z projektowaniem grafik;
  • można używać jej zarówno na komputerze, jak i na telefonie;

Skoro wymieniliśmy sobie już jej główne zalety, to czas na wady. Do najważniejszych wad tego narzędzia możemy zaliczyć to, że:

  • nie działa w trybie offline, niestety aby z niej korzystać musimy mieć dostęp do internetu;
  • aby w pełni wykorzystać jej możliwości, różne fajne zaawansowane funkcje, musimy mieć wykupioną Canvę PRO;
  • jest to narzędzie raczej do amatorskiego wykorzystania, dla profesjonalistów może być niewystarczająca.

Jaką wersję wybrać?

Skoro wiesz już jakie plusy i minusy ma ten program i zdecydowałeś/aś się skorzystać z niego, to teraz czas na zapoznanie się z dostępnymi wariantami Canvy.

Wersja darmowa

Aby móc bezpłatnie korzystać z Canvy wystarczy wejść TUTAJ, zarejestrować się i już.  W wersji bezpłatnej, jak już wcześniej pisałam mamy dostępnych ok. 8000 szablonów. Elementy, zdjęcia, czy też szablony, które nie są w żaden sposób oznaczone, są dostępne bezpłatnie, a te, przy których w dolnym lewym rogu widnieje korona i napis PRO, są już płatne. W wersji bezpłatnej jest również niedostępnych wiele fajnych funkcji jak np. usuwanie tła ze zdjęcia, czy zmiana rozmiaru grafiki np. z grafiki dedykowanej na Instagrama na grafikę dedykowaną na Facebooka. Jednakże jest też dobra wiado mość dla nowych użytkowników Canvy, gdy się zarejestrujemy do programu, to możemy skorzystać z 30-dniowego okresu próbnego pełnej wersji tego narzędzia.

Canva PRO płatna

Jeżeli uznasz, iż bezpłatna wersja programu nie jest dla Ciebie wystarczająca, możemy wykupić dostęp do pełnej wersji. Tutaj możemy wybrać dwie metody płatności: pierwsza – płacimy miesięcznie po 39,99 zł oraz druga – uiszczamy opłatę roczną w wysokości 374,99 zł. 

Co nam daje Canva PRO?

Na pewno na pierwszym miejscu należałoby wymienić dostęp do całej biblioteki szablonów, elementów, zdjęć itp. Ponadto wersja płatna daje nam wiele przydatnych zaawansowanych funkcji takich jak: zmiana rozmiaru grafiki, usunięcie tła ze zdjęcia i wiele innych. Jeżeli ktoś tworzy bardzo dużo grafik, to również bardzo przydatna jest możliwość uporządkowania stworzonych projektów, w licznych folderach (w Canvie bezpłatnej możemy stworzyć jedynie 2 foldery).

A może rozwiązanie pośrednie?

Pośrednim rozwiązaniem jest stworzenie zespołu w Canvie PRO. 

Na czym to polega? 

Jedna osoba wykupuje Canvę PRO – tutaj opłata wynosi 449,49 zł za cały rok, a następnie zaprasza do swojego zespołu inne osoby, które partycypują w kosztach. Taki zespół może liczyć maksymalnie 5 osób. 

Niby fajnie, bo po co płacić 350 zł rocznie, jak mogę mieć to samo za ok. 90 zł. Jest tu jednak pewne ale…. Jako członek zespołu, nie mamy niestety takich możliwości jak osoba, która wykupiła Canvę PRO. Szczególne znaczenie ma to dla osób, które zawodowo projektują grafiki dla firm. 

Po pierwsze, w Canvie pro mamy możliwość zapisania sobie “wizerunku” marki tzn. dodajemy kolory, czcionki, logo danej marki i mamy zawsze je pod ręką tworząc projekt. Nie musimy przy każdym nowym projekcie wpisywać numeru koloru, czy też wyszukiwać konkretnej czcionki. Jest to bardzo pomocne i znacząco ułatwia pracę. 

Po drugie, nie możemy udostępnić swojego projektu klientowi. Możemy jedynie skopiować link do projektu i wysłać go klientowi, ale nie możemy zaprosić go do pracy nad naszym projektem.

Podsumowanie

Tak więc, jak widzisz, Canva jest bardzo wszechstronnym narzędziem. Od tego, co robisz i do czego jest Ci potrzebna, zależy która opcja będzie najkorzystniejsza. 

Powiem szczerze, że ja obecnie jestem w zespole Canvy. Jednak już teraz wiem, że jak tylko skończy się rok, na który wykupiłam dostęp, z pewnością wykupię Canvę PRO indywidualnie. Do tego samego zachęcam i Ciebie.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top